Monday, June 16, 2014

CUTI


Hai semua nyerr!


Okay, sajer nak cakap sekarang nii masih dalam mood bercuti lagi. huhu. Mood Gawai dah habis dah noks! Rutin aku biasalah, jaga tentera-tentera aku. Lagi-lagi sekarang dah masuk hari sekolah ken. Sepenuh masa jadi babysitter. Dak coursemates yang lain dah mula praktikal, aku ni kira practice for practical ler kot. kah!




Haa, nii la dia. 3 orang jer. Nampak jaa 3 orang, tapi rasa macam jaga 3000 orang. Udoh ler hari-hari bercekau. Mak aihh. Sumpah pening kepala (+_+) . Lepas tuu, tiap kali diorang nii bercekau, tumbok, tendang bagai kompom lah mak cik dia nih yang kena jadi Referee. Kalau mak cik dia nii jadi referee memang sah-sah lah semua dapat kad merah! takder sorang pun yang terkecuali. hahahah :P. Bila keadaan jadi parah rasa nak backhand, starlight dahi, kunci kepala semua hadooo. hahahahaha! Gerammmms seyhh :3 

Yang nii bila semua anak buah suku-sakat, sedara-mara semua dah berkumpul. Ni baru sebahagian nih. Tak semua lagi. Riuh-rendah bila semua berkumpul. Rumah rasa nak terbalik pon ada. Dari luar kedengaran semua sorakan, dengan menangis, dengan gelak langsuir, pocong, segala hantu semua terkeluar. Nursery pon tak gini ler kot. hahaha. 


By the way, haritu pergi buat IC baru. hihihi. Aku excited kemain lagi uolls. Iyerlah, al-maklumlah IC aku dah berabad tak tukar-tukar pun dari Darjah 6. Sekarang dah nak masuk 23 tahun baru terkinja-kinja nak tukar IC baru. wakakaka xD *flip janggut*. Tapi like seriously banyak sangat orang kat JPN tau. Nasib baik berbadan kecik molek, so laju jer si genit menyelit amek nombor. hahaha. At last jadi orang ke-4, kakak aku ke-5. kalau ada yang nak tanya lama ke tak tuu, jawapannya TAK! Sekejap jer tau. Aku dengan kakak aku haritu tak sampai 1 jam dah siap. Happy sebab service tip top. Takder yang menggatal nak marah-marah orang. Maksud aku pekerja sana laa. hehe. Terima kasih atas perkhidmatan :) *tepuk tangan berdiri* Hamboiii.




yang belum tukar IC tuu, sila tukar yer. Bayar RM 10 jer tukar IC. hehe.. Okay, rasa nak upload gambor-gambor terobek pulak. Nii semua cerita semasa Gawai Eve that day yer. Nak kasi jamu mata uolls sikit.

Team Kuat. aumm! :D hehe.. (Malam 1 JUN)
Me & Cousin

Gambar gawai tak banyak sangat. huhu. Kat kampung takder line so memang tak bukak henpon. Sesiapa yang ada follow (Instagram rannlotus) ada jugaklah ketul-ketul gambor kat situ.


Lepas tu, 2 JUN pegi Machan, Kanowit sebab ada majlis. Oh well, cousin aku kawen. Dia muda setahun dari aku. Kat long house aku semua yang muda-muda dari aku semua dah kawen dah. Maksud aku yang teman sepermainan zaman kekecik dulu. Takder anak, main anak orang je la mampu yer noks! wuahaha :D . Yang pasti, Team 1991 masih "stay still" lagi. Kita datang majlis diorang nii jer. huhu 

rombongan ke Machan
Yang pergi sikit jer. Sebab nii bukan "Melah Pinang", datang sana untuk "Beterang" saja. hehe. A a a, please jangan suruh aku explain lelebih. hihihi.

Singgah rehat driving kejap. Dapat "segelas" dari tuan rumah tepi jalan tuh haa -.-"



Naik bot. Seronottt nyaa! :D First time tengok air sungai Kanowit hehe..
Lepas tuu kan, nak pegi si adik ipar nih kena guna jalan balak. Nasi Hilux duduk bertenggek kat belakang. Yobihhh, rasa tunggang kuda . serius cakap. hahahhaha. Jalan berbukit-bukau giler. Dah lah bukit semua tinggi-tinggi. Fefeeling Roller Coster! wakakaka xD

Jenguk air Machan. Air batu sejuk!

Disebabkan rumah panjang diorang nii tengah di-Renovate, jadi tak macam rumah panjang lagi dah. Small matter lah. Hidup kampung dah biasa duk gaytew. hiks! Yang best nya air sungai sejuk gila noks! Air batu. Celup kaki pon dah sejuk hahaha. Mandi sekejap pon dah menggeletar kesejukkan. Gigi semua bersabung. kah kah! Run the night sangat lah sepanjang malam tuh. Sempat sembang banyak perkara dengan cousin aku, Bonny. It's been a long tak pernah ada deep talk, deep discussion dengan dia. huu. It was awesome! :D . Balik keesokkan hari nya, kitorang guna jalan air meredah batu. best best best! 


Congratulation Eli :D Kiri kanan dah berpunya
Belanja selfie sikit :P
Jejaka sedang tercari-cari jodoh diorang di mana. Eh? :P haha!


Baiklah. Sekian saja berita lama. Cuti dah nak habis actually. Ahad nii kembali ke Kuching. Meet my busy life. Meet my student's life. Final semester pengajian. Kemudian baru ready dengan praktikum. Time flies so fast kan? Tak terasa. Gonna miss everything so soon. For sure :') 


Till we meet again on the next entry..





Thank you for reading!
xoxo


No comments: