Saturday, January 12, 2013

Bila Ketenangan Hati Disentuh

Hello sekalian pembaca!
Mungkin rentak penulisan kali ini agak berbeza dari yang sebelumnya. Yelaa, kata orang menulis itu kadang-kadang berdasarkan apa yang kita rasa pada masa yang sama. Bila happy, entri tuu mesti banyak pung pang pung pang! kan? bila kureng, kurang laa entri tu. Tapi ada jugak jenis yang tahu menyembunyikan semua tuu. heheh..  By the way, itu semua bergantung pada diri masing-masing :) yer dak?


Mungkin apa yang saya cuba sampaikan ini nanti tidak tersampai jugak maksudnya. Oh come on! I like bermain dengan kata-kata. hahaha. oh terasa hambar pulak bila tergelak macam tuh -.-" Maybe segelintir yang faham sebab segelintir itu tahu. hohoks :O.


Pernah tak rasa macam yang kita nii tak tahu nak buat keputusan?
Pernah tak rasa macam kita sukar untuk menemui apa yang kita cari dalam hidup ni?
Pernah tak rasa macam kadang-kadang macam nak lari jer dari apa yg kita hadapi?
Pernah tak rasa macam u can't make any decision pon at the same time?
Mesti pernah kan? So was i..



And sometimes, kita rasa kita dapat hadapi semua tuu seorang. rasa macam kita dah cukup kuat untuk menghadapi pergolakkan hidup ini seorang diri. NO. You are totally WRONG. bila tiba suatu saat, then we realize that we need everyone around us.. Family.. Friends.. Best Friends.. everyone! we need them.


Oh panjang jugak mukadimah aku yer.. hehe.. Apepon, mungkin kali nii saya nak kongsikan sedikit serpihan rasa yang dirasai selama nii. Terasa ingin bercerita panjang.. OH please takder yang interrupt yer. hahaah. At least akan ringan apa yang terbeban di hati. aisehhmen xD. Saya tak tahu nak bermula dari mana.. tapi rasanya lets start :D. GO! haha


Actually whole day i keep thinking about something. Sesuatu yang telah lamaaaaaaa menjadi persoalan dalam diri. haa nampak lama sangat dah tuu :). yahh! perkara yang sama yang sering mengekori dan menjadi bayangan sejak dari bangku sekolah menengah lagi. dan berlarutan sehingga sekarang. Oh mungkin dulu aku tidak begitu ambil pusing tentang perkara ini atas sebab "mungkin mainan tidur". yahh! now u get it kan? It's all about DREAM. atau dalam Bahasa Malaysia nya MIMPI. 


*Tarik nafas*
Yupp. saya bermimpi so much things! dan setiap kali terjaga, rasa takut menguasai diri, risau, khuatir semua ada. Kadang-kadang sampai tak sedar ada air mata bergenang. Tertanya sendiri, Kenapa harus berperasaan begini? Kenapa harus rasa begini? Kenapa harus mimpi perkara macam tu? Kenapa harus AKU? Kenapa kenapa kenapa itu? Kenapa ini? Dan this morning, terjaga dengan perasaan yang berdebar-debar. And yes, i know perkara nii getting worst. And i knew that I have to do something. MUST do something. But then, selepas fikir itu...fikir ini... OH MY.. I can't stand too long. And that time, saya sedar saya bukan sekuat yang saya jangka. Saya tidak setabah yang saya anggap. Slowly i rasa macam down. Even tadi kemain bersemangat nak tahu apa sebenarnya yang tersirat. But actually, i'm not one of it. Dan bila kewarasan sering dipertimbangkan. Bila ketenangan hati mula digoncang. Dan bila kekuatan diri digoyah dugaan demi dugaan. Dan apabila laut yang tenang itu digelombangi kocakkan kecil ujian dari Dia.. Tika itu baru kita dapat mengerti makna ketenangan yang sebenar :')



I thought i can stand still in this, but i silap. I thought i can going through this by myself, but i silap. I still need someone untuk berkongsi segala. I still need someone untuk meluah. I still need someone untuk menenangkan hati yang berkocak. I still need someone untuk itu. sangat-sangat :( . 




Dan apabila kita fikir apa jua keputusan yang kita buat, akan melibatkan Family. And yet, we  will change everything. Everything! Ibarat puzzle... kiranya sudah tersusun rapi, dan apabila sampai turn kita, kita pulak menukarkan semua dan terpaksa membetulkan puzzle tu seperti keadaan asal. How come? It's takes time. Dan pada awalnya kita kena berhadapan dengan kekusutan. And if you can stand and find the solution, the u will win. Dan bila sebaliknya, then u will fall. (-.-") tah apa2 contoh yang aku kasi. tak pahe


Apabila kita ingin membuat keputusan, kadang-kadang tak tahu jalan mana yang harus kita pilih. Walaupun PILIHAN itu sudah ada di depan mata. Dan bila kita ingin merungkai yang tersirat, tiba-tiba kita rasa kita belum bersedia untuk mengetahui apa yang harus kita tahu. Walaupun kita sepatutnya melakukan itu sejak dari mula lagi. Dan hakikatnya kita sudah pun mengetahui apa yang tersirat. Tetapi mencuba untuk menafikan. Kenapa? Sebab kita berharap itu takkan terjadi dalam hidup kita.. Sebab kenapa? Sebab kita fikir lebih berat yang akan kita hadapi pada masa akan datang... kan?




All i can do is maybe just let it be bila ingat family. I don't wanna get hurt by hurting them. By the way, keep investigating! So now, i nak rest. i nak tenangkan diri. dah penat dah seharian bergelut dengan perkara yang sama. I'm tired... Mungkin belum tiba masa. sebab I'M NOT READY YET. Tak pasti sampai bila harus bertahan. saya tak pasti...


Terima kasih kepada yang concern. Kepada rakan tempat ran minta pendapat, mintak nasihat, tempat ran meluah, tempat ran berkongsi.. Thank you so much! Love u all *hugs! hehe.. And one find day, mungkin akan terjawab. maybe.. So sorry for now :'(




Thank you for reading this entry !


No comments: