Monday, January 30, 2012

Bila hati terusik, tiada kata-kata yang mampu diluahkan...

Saat hati dimamah kesedihan, hanya tangisan yang menjadi teman setia..Tiada kata-kata yang mampu diluahkan untuk menggambarkan segala 1001 perasaan dan persoalan yang bercampur baur di minda. Sehinggakan diri ini terkaku, diam tak bersuara.. 

Persoalan demi persoalan..Imbasan demi imbasan..Namun tidak kutemui jawapannya..teraba-raba mencari di manakah silapnya?? Semakin aku ingin mendekati, semakin jauh kau menghilang dan pergi. Sendiri aku merenung kembali...berharap jejak-jejak hari semalam dapat merungkai segala kemusykilan dalam hati, melerai ikatan pada kekusutan hati. 

Sesekali mata ini digenangi mutiara. Namun, ku cuba padamkan suara hati. Kuatkah aku menahannya?? Tidak sama sekali. Acapkali aku kalah dalam pertarungan emosi..Namun aku percaya, dunia ini terlalu hina untuk ditangisi...

Lalu KU putuskan,

Usah membuang waktu untuk menangisi orang-orang yang membuatkan kita bersedih, kerana belum tentu dia juga akan menangis untuk kita.

Terima kasih untuk AWAK yer...
Terima kasih sebab selalu ada di sisi SAYA...

Tinta ku berakhir di sini...semoga esok tiada khabar yang mampu menggoncang tangkai kepedihan didengari.


Setenang air di kolam
Begitu wajahmu
Gelora hati di dalam
Tiada yang tahu

Sentiasa terukir
Senyum di bibir
Lindungi perasaan
Di balik gurauan

Namun dari riak mata
Kudapat membaca
Ada garis keresahan

Dalam gelak dan tawa
Hati terluka
Dalam senyum tawaku mereka tahu

-salam ukhuwah-

No comments: