Tuesday, October 09, 2012

Serba Tak Kena

Selamat Hari Isnin semua! huhuu..rasa pelik je cakap macam nii. Mesti rasa macam malas sangat nak mulakan hari minggu nii kan? Alaa, everytime pun macam tuu. yer dop? hikhik. Sekarang nii makin jarang sangat nak update blog. tapi hari nii beruntung lah. saya terasa nak update. hoho! How's your day? Great or spoiled? haha..kalau nak dicerita, hari saya macam nii... *tukar mood saspen please* :p


Bangun pagi..bersarapan seperti biasa. Then bersiap-siap nak pegi ke kelas. Jam 10.42am mandi. Siap pakai baju kurung suma..tengok kat mirror. erghh...kenapa ada yang tak kena ngan inner? aishhh tak match ngan kaler baju kurung. *tukar untuk kali kedua" T_T. lepas tuu..ohh, dah oke dah. Time inilah permulaan segalanyaaa.


Tengah nak keluar bilik. Lupa nak pakai kerongsang! so pegi cari kerongsang.. bukak box itu ini and at last jumpa dahh. phieww~ Pastu kunci bilik. masa tuu Claudia ngan James dah tunggu saya yang maseh terkial-kial kemas note bagaii. yobihhhh, saya sendiri perasan yang saya agak kelam-kabut this time. T_T tsk tsk... Takper, takper kemas sekejap jer nii. check balik everything yang ada dalam beg, OH NO!! Mind maping saya tertinggal dalam bilik. yohhh! bilik dah kunci dahh. so, kena cari balik kunci buka. Jam dah 11.05am (agak lewat dari biasa nak tunggu bas). cari mind map, jumpa! teruss cecepat simpan and bwk yang berkaitan. fuhhh! selamattt.... (-__-")


Lepas tuu, terperasan sesuatu. ALAMAK!! casing henfon lupa nak pasang balikkk! T_T Gate dah berkunci dahh. so, lupakan sal casing tuu. semalam bukak sekejap tapi lupa pasang balik. adeiihhh... sampai kolej, pegi print out assignment kat Thong Hin. On the way nak pegi Thong Hin tuu sempat lagi saya bagitau kat Claudia, "kenapa hari ni saya serba tak kena. kelam kabut. rasa tak selesa ekk..?" okeh, itu merupakan luahan rasa tidak puas hati dan kepelikkan saya jeh. ha ah, saya perasan saya memang kelam kabut and serba tak kena. Risauuuuuu! sumpah. sebab sebab...kalau saya macam nii something bad or good will be happened on me! haaa..kalau good takper lah. tapii kalau sebaliknya..OwEmGee lahhh! >.<"


Then, i try to calm down myself..taknak fikir yang bukan bukan. taknak expect yang bukan bukan. dengan harapan semua will be OKAY later on. "harapaaannn lahh sangat". Pretending seems like that i cool gituu. even deep inside berserabutt sangattt! taktau kenapa rasa macam nii. err.. redha dan tawakal jaa waiting for what will happen next sangat masa tuu. haaa.. seksa okeh! must be READY all the time. mana lah tau berlaku sesuatu yang tak disangka-sangka kan? hahah.


Jumpa ngan Sir kat tangga, sir mintak tolong bukakan bilik kuliah. sedangkan masa tuu saya baru je bercadang nak pegi Mira Cafe untuk beli air. Tapi sir mintak tolong bukakan kelas, so.. i terpaksa lupakan saja niat nak beli air T_T. tapii hauss sangattt eyy.. hahaha! (time nii saya nak expect there are must be banyak lagi yang BAD will be happening on me then) seriously my instinct memang sangat tepat dan padat tau. Sir buat announcement mengejut yang hari ini ada "Suprise QUIZ!!!" Ohh maiiii !! Rasa nak pitammmm sangat! semua tak revise lagi nih? cemana aieee.. haaa. so kena curi2 masa time sir berkuliah nanti untuk buat revision sepintas lalu. Yupp, haruss! no choice kan? haha. alaa, bukan saya sorang pun sebenarnya..suma kot. tettt~ wokakah! xD


And then, time kuliah ada presentation. Ohh ini memang saya sangatttt tak suka. sebab aper? sebab saya takut yang saya akan dipilih untuk jadi presenter! haaa..suma darah cam takder lagi dah kalo dipanggil ke depan. torehh pon tak akan kuar hoo...wakakaka! :p Tetiba! rakan-rakan pilih saya untuk present kat depannn T_T.  hah?? Aku present?? Oh myyyy rasa nak pitam pon ader gak time tuu okeh! haaa.. Dah tuu? ada lagik. Group saya yang pertama present. hadohhhh... rasa nak terjun dari tingkap jaa rasa tau. hahah. dah laa takder preparation langsung ihh.. >.< SABO je laa. Syukurlahh, time present semua oke. hewhew :3


Gestrik tetiba! haaa time nii perut memulas mintak diisi. baru teringat tadi lupa turun beli something untuk alas perut masa rehat kelas. yohhhh! attention saya dahh hilang sangattt! presenter lain saya dah tak amek kesah dah sebab hilang fokus. ampunnnn =.=" and, syukur lahh sebab sir batalkan kuiz. yeayyyy!!! hahha sukerrrr gilos!


Then, habis kelas jam 3pm, pegi lunch at KFC Hopoh dengan Nisa. lapar sangat dah. jam 5pm ada kelas untuk Khidmat Masyarakat pulak. Ohh kesah ini bukan setakat ini sahaja. Time KM, tetiba Miss bagitau ada QUIZ! yobihhhh nak mati leputtt aiee. I tot kes "Quiz" mati setakat kelas Workplace sahaja tadi. tapii rupanya TIDAKK! ngeehahahah dah laa nii festime saya attend kelas nii sebab minggu lepas taktau kelas ni da start coz no one inform me. aishh! sadis tak, sadis tak? huuu :'( . so, saya jawab soalan quiz berdasarkan akal logik saya dan pengalaman jaa. untung soalan kuiz adalah umum. bukan khusus sangat. rasanya oke tadi. uhuu .. ada berkaitan jugak. haha. 


Habis kelas jam 6.45pm. tengok2 Hujan lebat pulakk! yobihhh.. so, basah jugak sampai kat keta even guna payung taw! haaa.. tapii start dari bulatan PJ sampai ke Matang Jaya tak jugak hujan eyy.. area pasar je hujan. aishh! macam-macam... Henpon mati sebab lobet. pastuu saya tak sempat nak ekot meeting TSKC. erghhh.. memang semua tak kena taw. tak suka hari yang macam nii. mencikkkk >.<


So, now saya dah kat rumah dah. fuhhhh~ selepas melalui hari nii dengan penuh cekal...lah sangatt. haha. Trima kaseh Step sebab sudi tumpangkan saya balik rumah naa.. huhu. takott nak menghadapi hari yang macam hari ini lagi tau. scary abes! muahahahahah >.<


Oke laa, mengantok..penat sangat. selamat malammm :) semoga hari esok lebih baik daripada hari ini... :) hopefully..hehehe



Thank you for reading this entry !

No comments: