Wednesday, March 14, 2012

Aku senyum aper? :)


Hai my dearie semua!
hari nii aku terpaksa pergi kampus awal pagi even kelas aku petang. Sebab jam 9am aku ada sesi briefing dengan 1 kelab. Kelab nii sebenarnya baru jaa nak ditubuhkan. ehh, maaf belum bagitau lagi nama kelab yang aku join nii kan. 

Sebenarnya kelab nii


haaaa nii laa kira lakaran awal logo untuk kelab ni.
Nama penuh kelab ni The Kids Crew.
Dan kami adalah pengasas pertama bagi kelab ni kat UNIRAZAK. Plus! kelab nii ditubuhkan sebab masalah dan kekangan yang timbul sebenarnya.. Bak kata pengerusi kita orang..
*minta izin panggil pengerusi*

"kita kan bakal guru. and kita akan mengajar kids. bukan mengajar buku suatu hari nanti."

I sokong sangat sangattt tuu!
And for that, aku rasa wajar didedahkan dengan situasi-situasi sebenar di mana kita akan mengalami dan melihat sendiri tentang bidang kita. am i right sekalian pembaca? yeahh! pasti kalian bersetuju. teori memang tidak memadai. teori tuu satu pendedahan di mana kita diberi gambaran dalam menyelami, menggambarkan, mengawal, mendalami tentang bidang kita. dan yang paling utama bagi aku, kita perlu mengalami situasi sebenar. fuhh! panjang berjela pendapat aku. hehe.

Jadi, salah seorang ahli dalam kelab The Kids Crew (The Way We Care)..menyeru agar sesiapa yang berminat untuk meng'involve'kan diri dalam kelab nii atau yang berminat untuk mengikuti perkembangan kelab ini dari semasa ke semasa khasnya yang mengambil atau menceburi bidang Early Childhood Education (E.C.E).. nanti boleh laa ADD facebook group kita orang kayy. saya akan update dari semasa ke semasa. Bila admin yang dilantik dah create group nanti saya akan share kat sini. Oke you all. huuuu.



*********************************


Hari nii so many things happened and kena lalui.  (ohhh ini memang sudah kebiasaan) haha. Biasakan yang biasa. yer tak? huu. Apepon, mesti pelik kan sejak tadi aku bercerita panjang tapi takder satu pun yang berkaitan dengan tajuk entri aku. betol tak? mesti ada yang mula bosan membaca nii. hahahaa.
(amboii~)
^_^

Entah dari mana nak mula nii.
Oke laa. Tadi aku tengah online facebook..
Tetiba!

Plup! 

(ada yang inbox)

ada yang inbox..
..chat-chat-chat-chat..
Tetiba dia ada cakap something kat aku. errr..perlukah aku? Orite, aku letakk jaa isi kandungan mesej tuu gn kalian. 
dia cakap........

"senyum laa awak selau k"
"baru sentiasa berseri.."
"bukan saya cakap.."
"orang tua-tua cakap.."
"hehe"

Oo my Goshhhh!
terkejut aku tauu. haduiii.
errr..segan and malu sendiri pon ader gakk.
apa lagii kan. solan banyak gilaa lam palak aku.
toink! toink! toink!
(?) (?) (?) (?) (?)
HAHAHA.

"laaaa selama nii saya senyum aper"
"hihihi~"
"tak berseri kaa?"
"adoh2. masalah nii.
"hahahah"

Okehh! cukup setakat tuu jaa aku dapat share dengan u all tau.
*blushingg*
erkkkk :p!

Dia kata selama nii i senyum tak ikhlas. or in the other word..
"senyum kambing"
mak aiihhh. i memang laa lahir tahun kambing. hahaha. tuu pasal senang nak wat senyum kambing kot. muahahaha. Oke tak lawak! 
(-.-")

Apapun, terima kasih saudara atas teguran halus tuu.
uuwaaarrrggghhhh!!!!
(giler malu malu maaluu maluuu maluuuuuuuuu!!)
iskk iskk iskk! mana nak letak muka nehh!
esok??
omG! esok ada kelass. cettt, aku sabar jaa laa. hahaha
(0_0")

tell u what! nii kali pertama ada 'saudara' yang cakap macam tuu ok!
haduiiii. sumpah termalu sendiri. kena batang hidung sendiri pon ader gakk.
haishh.

Errr..aku tak senyum ke selama nii? O my Gadddddd. esok nak senyum lah! hahah :p. apapon, tuu berupa teguran positif. jadi, kalian pembaca..khasnya kepada wanita. SENYUM laa yerr.. senyum tuu penyeri wajah. *amboiiiii*
ahaks! nasihat dan peringatan untuk diri sendiri jugak.

P/s: biarpun i yang terkena tegur oleh kaum Adam. haha. (T.T)

Sebelum aku akhiri tinta ini. nak cakap sesuatu boleh? ckitt jaaa..
japppp.

"MALU itu sebahagian daripada iman kau wahai wanita, dan SENYUM itu adalah sebahagian daripada penyeri wajah mu" 





-salam uhkuwah-

1 comment:

Rann said...

thank you Afiq! :)