Saturday, March 10, 2012

Best Friend


Hye semua.
alohh..senyum pelisss. hehehe.. hurmm tuu baru ganteng! :D

Alright harini aku nak bercerita. ohh tak tak! bukan cerita macam entri INI. dah baca tak? laaa tak baca lagi? belum baca sila TEKAN SINI. hehe.. oke dah! asyik promo jaa dari tadi tapi ceritanya belum lagi kan? huuu. sabar yerr..
P/S: Cerita tuu copy paste sepnuhnya daripada penulis. Kata-kata dari tuan penulis pun still lagi kat situ. Part paling akhir sekali. terima kasih.

BEST FRIEND
Apa yang menarik nak admin kongsikan bersama kalian iyer berkenaan Best Friend nii kan..? kejapp bukak cincin belah kanan japp. HAHAHA (iklan!!)
oke dah! selesa sedikit. macam laa cincin i nii penuh jari kan. HAHAHA. oke tak lawak! 

Sambung cerita...kat mana kita tadi? haa, Best Friend. You all ni mesti ada best friend kan? ramai lagi tuu! hihihikk~ waaaa, best laa korang! So sweet aee.. Err.rasa macam aku nii terlalu banyak selingan. Mesti gerammm baca. yer dak? muahahaha.


* tukar mood *


Nak dijadikan cerita aku ada best friend. Bagi aku kita harus ada best friend. And i believe sangat-sangat yang everyone of u nii mesti ada seseorang tempat untuk you all kongsi everything. betul tak? Dalam banyak-banyak kawan kalian yang every little time you all bersama mesti ada seorang antara mereka nii know u better, kan? hehehe. tuu i boleh jamin.

Bagi aku kan. Sahabat tuu macam apa yang Tertera pada gambar di atas. kan? setuju tak dengan i? yang kurang bersetuju tuu buat2 setuju laa yerr..hahaha. *jangan manas*. 

Tentang aku, rasanya tak banyak yang mengetahui tentang aku sepenuhnya! jujur aku cakap. i bukan seperti yang dilihat. tak! (imej jer tuu) HAHAHA. Rasanya sorang dua jaa kenal aku sapa. ohh sorry to saying that. it's a fact actually. huuu. and i know sapa yang kenal i sapa yang tak. 
I LOVE YOU ALL SO MUCHH !! :D

Oke, tuu semua tak penting. 

Bagi aku seorang sahabat itu adalah seorang yang dapat terima kita seadanya, terima kita siapa diri kita..baik buruk kita juga. Sahabat itu adalah mereka yang menegur kamu tanpa menyakiti kamu. Yang akan ikhlas mendengar segala kejayaan kamu. Yang turut gembira bila kamu gembira. Yang turut bersedih bila kamu bersedih. Yang akan mendengar bila kamu bercerita. Yang akan menganggap masalah kamu masalahnya jua. Yang akan memberikan kamu bimbingan bila kamu menghadapi kebuntuan. Yang akan dapat merasakan apa yang terbuku di hati kamu. Yang kamu dapat rasakan kehadirannya biarpun berjauhan. 
Terlalu banyak yang ingin aku katakan.. :)
Pendek kata , dia selalu ada.

Mungkin situasi atau kisah kalian berbeza dengan  penulis. To be honest, penulis bercerita berdasarkan pengalaman. hehe. 

Jujur bagitau, IF aku buat something yang betul..mesti terbayang wajah best friend aku. pernah suatu ketika bertanya pada tuan punya badan, KENAPA jadi begitu. and yess aku tak pernah tau kenapa.... Yang pasti when i teringatkan my best friend, it's seems like menghalang i untuk buat perkara yang tak betul or yang tak befaedah tuu semua. automatically!
thanks dear girlfie.. <3 ^^

Lagi satu.
paling i susah sangat nak tipu or nak bohong tuu pun my girlfie nii jugak. and, kakak angkat i. memang susah nak tipu. hehe. 

Paling aku suka.
Best friend aku nii, she is always tegur aku.. (^_^). thanks girlfie~
Seperti yang aku katakan tadi, Yang akan menegur kamu tanpa menyakiti kamu. kadang-kadang kita tak sedar pun kita melakukan kesilapan. Kata orang, seorang sahabat itu ibarat cermin bagi kamu. am i right? bersetujukah kalian dengan i? huhuhu. harus bersetuju! :p

Untuk yang tuu i ada cerita nak dikongsikan bersama kalian. it's a short conversation between us through Yahoo Messenger yesterday night.
jum!

tadi aku tak hadir kelas. just suruh kawan tolong signature untuk kehadiran.
eei main tipu. sik baik bah. nanti ijazah tak berkat
Reaksi aku: *blurr sebentar*. sumpah aku termati kutu! speechless yang amat!

haaa kan? it's a simple words tapi makna yang mendalam. nasihat yang amat bermakna tuu. rasa macam baru buka mata jaa tentang hal tuu. dalam hati aku terdetik, "Omg...entah berapa banyak kali aku buat perkara yang sama. rasa bersalah eyhh..". yobihhhh.. (-.-")
tersentak ada jugak masa tuu. hehe.

Jadi, itulahh ceritanyaa...
maaf kalau tidak menarik. huuuu. 

Ada lagi.
SAHABAT itu yang akan sentiasa bersama kamu bila susah senang. atau dalam ayat pendek 

"susah senang kita bersama"

For my housemates dan merangkap Abang, Kakak. (sebab aku paling muda dalam rumah nii). hehe.

Untuk
Kak Diana, Abang James, Kak Nita and Sis Claudia.
Tell you all what.
i really really really LOVE you all. sayangggg yang amat deyh! <3 <3
You all seems like my family dah ponn.
Even masing-masing penah jadi mangsa buli sesama sendiri laa kan. (but i yang paling selalu jadi mangsa) hahaha. tapi, that's how our journey go on..kan? so sweet. hehe.


Pesanan dari penulis.
Berkawanlah dengan sesiapa. Yang penting, bijaklah dalam memilih sahabat. Bagi penulis SAHABAT dan KAWAN itu berbeza. ehh! jangan cakap yang berbeza dari segi ejaan pulak. sungguh tak relevan! hihihik~



-salam ukhuwah-

No comments: