Tuesday, March 13, 2012

Hafalan Shalat Delisa

Hye. salam membaca semua!

Dengan mata sepet, hidung sumbat, sukar bernafas jugak ada...
aku masuk and cerita tentang Hafalan Shalat Delisa.
Ada sesiapa tak di sini dah tengok movie nii?
yang aku tau seorang dah tengok lebih awal seawalnya dari aku. hehe.

Sebenarnya, aku tau tentang movie ni dari blog seorang sahabat. Aku tak tau pun tentang movie tuu sebenarnya. yelarr, masa tuu tengah busy dengan kepopulariti dan panasnya movie Ombak Rindu. and aku tak ketinggalan nonton Ombak Rindu jugak ok! hehe.

Sejak aku terbaca tentang movie ni kat blog dia..dalam diam aku try mengikuti perkembangan movie ni. You Tube?? ohhh entah berapa kali aku tekan Full movie HSD kat You Tube. But still masih trailer lagi. hmmmm trailer pun trailer laa..*i tengok jugak!* huuuu. bila dah tengok..wahhh! macam best jaa. hihihik~ sebab aku kalau baca jaa tak cukup. mesti nak tengok jugak. baru puas. ^_^

Then time dia balik Malaysia..dia pernah jugak sebut nama movie ni. Tapi aku diammmmmm jaaa. tak nak komen apa-apa. haha. sedangkan dalam hati tuu? yobihhhhh. i pon nak tengokk jugakkkkkk :p. huahuahuahua. Aku diamkan jaa. hihih~ oppss! O'oo kamu ketahuan..lallalalla :DD.

Lepas tuu. i decide untuk bersabar sampai kuar kat DVD. jeng jeng! (itu yang terbaik).

Untill one day tuu. Dia ada wat promo yang Filem ini dah ada kat DVD. tauu reaksi aku macam mana? jappp..
macam nii..

"Yesssss! Yesss! Yessss!"

HAHAHA. Oo myy....terjerit kecil sendirian! huuu. isyh. if sahabat aku tuu baca nii malu sehh. :p (macam-macam haihh) hehe.

Oke, bila sekarang aku dah tengok..hmmmm. sumpah! nangesssss jaaa. nak try cuci mata or buang habuk kat dalam mata tuu suma? try laa movie nii. pasti tidak mengecewakan. hehehe.

Apapun, bukan cuci mata yang utama.
Bila tengok movie nii. Satu yang aku dapat. Yang paling aku dapatttt sekali daripada Hafalan Shalat Delisa. nak tau apa?

" KESEDARAN "

Itulah yang aku dapat. bukan mencuci mata. bukan buang 'emas' kat mata tuu suma pun. bukan! sebaliknya, cucilah HATI. itu yang utama. aku tertarik dengan 2 dialog dalam movie nii.

"Orang yang susah melakukan sesuatu itu kerana hatinya tidak ikhlas melakukannya"

dan ini..

"Aku sayang Umi/Abi kerana Allah"

Muluknya bicara gadis kecil seperti Delisa. Murninya hati gadis setabah Delisa. Sucinya dia dalam imannya..

Jadi, jangan tak tonton HAFALAN SHALAT DELISA. Pasti kalian jua akan menitiskan air mata. membuka mata dan memberi ruang pada diri untuk merenung akan diri sendiri seterusnya bertanya pada hati...SEMOGA! untuk diri ini juga...





-salam ukhuwah-

No comments: