Tuesday, July 17, 2012

Hati Yang Luka (Penuhi Permintaan mu)

Hati yang luka....!!!!!


Ibarat sang pengantin tersenyum manis di atas pelamin. Derap kompang yang mengasyikkan, lambaian bunga telur yang menggamit rasa indah,taburan bunga seolah-olah menyerikan suasana .. riang hilai tawa sanak saudara terus memecah rasa gemuruh...keterujaan itu telah sampai kepuncaknya.. Namun.....!!!!!!!!!!!!! Dummm!! Satu  pesanan ringkas menjelma di papar skrin merenggut semua yang mendamaikan, mematikan semua rasa dan menghampakan tunas rasa bahagia tadi...

BATALKAN SAJA”~!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ya... Allah Bagaimana harus aku terima semua ini saat aku telah bersedia bagai badang menentang lawan. Bagaimana harus aku jawap setiap persoalan yang menerjah ruang akal yang tak mampu aku lawan .. Bagaimana harus aku hadapi tentang mata insan yang mendampingi ku yang kini berbaur rasa dendam !!!!!!! Jawablah aku !!!Jawablah !!! Andai kau punya jawapan yang mampu membuatku tersenyum..mampu mengubah cuka jadi gula...mampu menukar amarah jadi ghairah..

Jawab !!!!!!

Longlai rasa langkah ku untuk menatap panahan mereka yang dulu sinarnya penuh harapan dan keinginan kini terganti dengan rasa tertipu..apa yang harus aku jawab.Aku terus mencari dimana silap aku mengatur langkah,dimana salah aku menutur kata,dimana khilaf aku menata tiap gerak .....dimana........? Minda masih tepu untuk mencerna jawapan..

Ya Allah...!!! sakitnya makin bercambah bila ku tahu insan yang mendukung aku mula meragui apa yang aku lakukan...yakinlah duhai teman aku tidak menginginkan ini juga Yg terjadi. 

Sakiiiiiiiiiit!!!!!!!!!!!

Itu saja yang dapat aku raungkan dalam ruang minda dan hatiku tanpa kalian tahu...senyum yang terukir dibibir manisku pun terlalu berat hendak ku lakukan.....namun aku tabah...aku tahu itu risikonya..aku terima dengan hati terbuka.Kerana dari itu aku belajar erti hati manusia yang sebenar...

Titis air mata yang seolah tak berharga telah ku hamburkan...Bukan untuk meraih simpati kalian...bukan...titis air mata itulah warna hati yang telah tercalar...warna jiwa yang telah hampa dan warna rasa yang tak punya nafsu...

Terjelepuk di ruang paling dalam membuatkan aku menjadi insan selemah-lemah insan.Terus dihunjam dengan pelbagai persoalan ,paksaan dan cercaan...Asakan yang bertubi-tubi membuatkan aku hampir-hampir takmampu menggerakkan jemari sekalipun....terus beku bersama dengan kata-kata...

Demi Allah...aku terkilan dan menjauh hati...namun punya minatkan kalian mendengar lagi bait kata ku sebagai jawapan?Tidak ada ruang layak lagi aku di mata kalian...ibaratkan sang pandir yang berangan-angan tinggi dan akhirnya mati terjelepuk tanpa ada insan tahu inspirasi yang menumbuh dalam akalnya.....Namun cerita nya terus berjalan...namun..apa ku rasa Cuma bawalah aku jauhhhh..biar seketika agar dapat kucari nilai hatiku lagi.....

Ku iring hati yang terluka....

Terus aku atur telapak kaki menelusuri  pandangan kalian yang menunjam rasa.Benar janji  Ilahi..sehebat-hebat cabaran itu maka sehebat itulah rahmat yang akan terhidang..dalam keliru melangkah ku atur gerak hati munajat kepada Ilahi kerana hanya Dia yang Maha Tahu Dan Maha Menyayangi.Perlahan-lahan aku tertarik akan satu akal jernih yang Dia kirim saat aku mengadu resah di dada Kalimah Nya.Ku Corak jawapan yang Dia beri lalu ku atur rapi hingga sampai ke titiknya.Niatku tetap pada kalian, mengembalikan semula senyuman sinis menjadi senyuman sayang!

Sesungguhnya,Maha Hebat cubaan Dia. Maha Indah jalan dan jawapan yang Dia sediakan. Aku belajar akan makna teman dan lawan, makna setia dan sia-sia, makna ukhwah dan dakyah makna diri dan Ilahi. Aku bawa hati terluka ini tanpa kalian perlu merawatnya kerana luka itu yang membuat aku jadi lebih dewasa.....



***Lega dah penuhi permintaan kamu. apepon, mungkin ada hikmah di sebalik apa yang berlaku. pasti nanti kejayaan menunggu di hadapan. Jalan kebenaran tidak seindah yang dibayangkan .. tidak pernah sunyi dek ujian. ingat tuu. Telah saya penuhi permintaan untuk menyematkan pahit manis yang dilalui bersama dalam blog picisan simple ini .. semoga pengalaman ini membentuk diri kita satu hari nanti untuk menjadi yang lebih baik dari sebelumnya.. SEMOGA! :) ALL IS WELL dear. You are FIREWORK! We are FIREWORKS! :D




Thank you for reading this entry !


No comments: