Monday, June 11, 2012

Gara-gara "SETAN FACEBOOK"

sapa ada facebokk? sapa kaki facebook ? hoh? awak en ... hahah. just kidding!

so howwa u guys? hari pertama bekerja, bersekolah and so on laa. amacam? oke dak? hahah. so many question! 

Last night saya nonton movie nii actually .. "SETAN FACEBOOK". Ader sesapa yang penah tengok movie nii tak? err, Indonesia punya citer u ollss. sometimes saya memang layan citer hantuu Indonesia ni. HAHA


antara sinopsis ekpress yang saya dapat. kahkah. ekpress dakk? muehehe. 

cer tengok yang nii plop ..


O.o hohhh?? miahahah terokk tak i? cheii sungguh tak sangka yang hantu nii pon masok lam mimpi saya taw dakk. tak taw pasai apa. sebab selama nii saya tengok cerita hantu or kind of scary movie gituu tak plak sampai termimpi oke! yobihhh.

Oke nak story tentang mimpi i plop. tak pasti seremmmm ke tak kat u olls. kahkah >_<" . 


***

Masa tuu saya tengah online duduk dengan kengkawan yang lain. alaaa cam besa laa en. lagi best kalo online beramai-ramai. so many story taw. dengan gelak tawa bagai tuu suma. muehehe.

And then tetiba saya rasa macam nak search pulak nama perempuan yang kat cerita "Setan facebook" tuu .. yelarr saya pon nak terai jugak en. sebab Anim bagitau that facebook wujud. HAHA. *bongok sendiri. so i search laa ....

haaaa?? ader beb! lelaju jeh tekan nak tengok profile photo! Tiba-tiba ....
 (sila tukar mood anda kepada mood serammm)

keadaan tetiba gelapp! no light at all. *blackout lahh! dengan bercahayakan cahaya daripada screen komputer, we all tengok gambar dia. and tetiba screen jadi sekejap kabur, sekejap terang. and terossssssss muncul hantu tuu depan2 screen lappy!! 

"waaarrgghhhhhh !!!! " *ompuan memang menjerit kan? miahahah.

ketaQ lutut tengok rupaa dia oke u olls. CISSS !! mencik mencik mencikk! 

And that time .. something terlafaz dari bibir ini .. apakah?? masih tanda tanya. walaupun saya selalu mengalami mimpi-mimpi macam nii dari dulu sampai sekarang. cuma jalan cerita mimpi yang berlainan. but, masih berkisar tentang sesuatu yang SAMA. ERRRR ~

Sokayy, nanti saya tanya yang lebih pakar. someone there ready jakk kitak klakk arr .. kihkih. Makseh Kak Eva :)) .. sorry sebab banyak tanya tadik.

Okay enough said. saya terbangun dengan perasaan takotttt tuu maseh ada. miahaha. *lempang! pastuu tukar posisi tidur .. sambung tidur balekk!! muahahaha =.='


***

I paling mencikk bila dapat mimpi ngeri taw. OMG laa kan. tapi sumpah, memang macam real jeh tadi weyy. hadohhh. aper daaa .. nii suma disebabkan setan efbie nii ler. choii !!


oke yang belomm tengokkk sila laaa tengokk. amat dialu-alukan. biaq hang rasa apa yang cheq rasa. kahkah *gelak langsuir jupp. wkwkwkwk.

Citer nii .. perlu ke haku bagitau sinopsis? hurmm i bagitau plot je laa kay. Oke, ompuan tuu dahh mati, and FB dia tu masih aktif lagi. *hantu pon men FB rupanyer* hahah. pastu dia akan ADD sesapa and AWAK pulak menggatal CONFIRM teross! so, dia akan chat ngan AWAK, macam nii .....

"hye"
"gue Mira"
"kamu lagi ngapain"

"hai.."
"salam kenal"
"gue online aja"

"ngapain masih kerjaan udah malam2 gini"
"nggak pulang?"

"masih ada kerjaan yang harus diberesin kok"
"kamu di mana yah?"
"kok tau gue masih di kantor?"

"AKU ADA DI SEBELAH KAMU..."

miahahahahah !! sila pandang tepi kamuuu !!!

wakakaka tuu contoh jer laa. ehh? baru perasan bahasa Indonesia saya bulehh tahannn der! hewhewhew >_<" . *pengsan

Pengajaran yang saya dapat dari filem nii .. 

** Jangan menggatai nak approve friend request dari stranger. yang hang tak kenai toksah nak approve sangat larhh. kunun-kunun nak tambah friend tuu biaq sampai 4 angka kan? hukss no no nok! tak payahhhh .. >_<" . lagik 1, before approve tu tengok and check sana sini laa profile dia tuu. ehh? tapi takleh caya sangat kan. skang nii susah nak percaya dengan info kat facebook tuu. miahaahah. paling terokss ompuang nyamar laki derr. OMG!!
p/s: friend request i banyak lagi yang tak approve taw. harharhar. takmo!

**  Sayanggggg .. kalo dah ader boipren gelpren tuu jangan menggatai nak terai yang len plop. HAHA. awak ader? takder lagi? oohh indahnya dunia. best kan single mingle nii? toksah fenings banyak perkara. Ciss! menyampah u baca kan? hihiks. dah dah sendiri mao ingat ler kan? :P

** Jangan terpengaruh dengan cerita filemmmm T^T .. HAHAHAHAHA. pereyyyy :D


kahkahkah. yuhuuuu ~ 
*menari-nari golek2 bawak selendang atas rumput belakang rumah.
*lempang!

"OOMAIGADDDD" *pengsan! haha



P/S:: ada berani nak confirm friend request dari orang yang kamu x kenal lagi tak?? Tak pon, berani online sampai lewat malam??


HAHAHA. untungg laaa takder lagi filem "Setan Blog". miahahah ^_^



Thank you for reading this entry !

8 comments:

Putri Nur Amira Elisya said...

oho...nk tgk jgk la nanti... btw done follow u..dis is mine.. http://miyikokuya.blogspot.com/

Rann said...

tengokk tengook !! O_O seremmmm (kot) HAHA

MissyMia said...

sempat juak awak screenshots saya oh?hahha..nice entry...yala kita..jgn layan cita hantu,,..haha

eva said...

yohhh ingin juak mok ngga crita ya koh.. p mesti ngn adek mek. xpat ngga sorang hahahaa. mek suka ngga crita hantu kedak tok tp penakut.. hahaha.. pelik ow..


aie sory ndah.. xdapalah.. mek pdh jak apa yg mek tauk hehe.. apa2 text jak k... take care!

Rann said...

Damia Lhan> hahahaha, tapi oke ape. menambahkan actor in my status. muehehe. *joke :P

Rann said...

Kak Eva> hahahah kmk nang suka layan cita hantuuu. best ape! >_< mesti nangga,mbak adk indah nya oow. heheh ..

aok..maksehh..anytime mek texting ktk kayy .. :) u take care too ~

Unknown said...

tajuk crita cam bez..tp kmk x pnh la nangga..cam tringin juak..
blh indah nya molah crita cm ya hoo.nang kretip!
follower ke 81

Rann said...

Yumida> bole juak nangga mun mok. x bpa seremmm gilak actually. termimpi tuu je yg seramm. kahkahkah.

makseh makseh. sat g terjah blog ktk. heheh ...